تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
PRP (پلاکت درمانی) چیست؟ (مزایا و مشکلات پلاکت درمانی)
عمومی
PRP (پلاکت درمانی) چیست؟ (مزایا و مشکلات پلاکت درمانی)
مرتبط با موضوع : | نویسنده : نوید نیوز | تعداد بازديد : 178

 امروزه بسیاری از مردان و زنان در هر سنی می خواهند به طور طبیعی به نتایج زیبایی دست یابند. در زیر به شما خواهم گفت که PRP یا پلاکت درمانی چیزی است که به سرعت آنها را زیبا و طبیعی می کند.

اگر می خواهید بدون جراحی به نتایج مطلوبی در جوانی و زیبایی صورت خود برسید، تا پایان این مقاله با مریم حبشی همراه باشید تا به شما بگویم PRP یا پلاکت تراپی چیست، برای چه افرادی مناسب است و چه کاربردی دارد. فواید و عوارض جانبی
سرفصل های اصلی این صفحه
پلاکت تراپی یا پی آر پی چیست؟
تا چند سال پیش روش پی آر پی (پلاکت تراپی) فقط توسط ارتوپدها و جراحان برای درمان بافت های نرم و زخم ها استفاده می شد. اما در سال های اخیر تحقیقات و مطالعات پزشکی نشان داده است که PRP می تواند برای درمان چین و چروک صورت، ریزش مو و سایر درمان های زیبایی استفاده شود.
امروزه می دانیم که درمان PRP فرآیندی است که در آن از پلاکت ها و فاکتورهای رشد به صورت متمرکز برای تحریک تولید کلاژن، بهبود پوست و سایر عوامل درمانی که سلامت پوست را افزایش می دهند، استفاده می شود.
در طول درمان PRP، تعداد زیادی پلاکت از پلاسمای خون انسان تولید می شود. بنابراین، هیچ پاسخ خاصی در سیستم ایمنی بدن انسان رخ نمی دهد.
پلاکت ها سلول های کوچکی در خون هستند که حاوی فاکتورهای رشد بسیاری هستند که به ترمیم بافت آسیب دیده یا پوست آسیب دیده کمک می کنند. از دیگر نقش های پلاکت ها در بدن می توان به مشارکت در فرآیند لخته شدن خون اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: تولید کلاژن پوست چیست؟ (همه چیز درباره کلاژن سازی)
چه کسانی می توانند از PRP استفاده کنند؟
درمان PRP برای بیمارانی که سبک زندگی فعالی دارند و خواهان پوستی سالم هستند ایده آل است. درمان PRP زمان زیادی نمی برد و به راحتی در کمتر از یک ساعت انجام می شود. در حالی که درمان تهاجمی روزها و هفته ها طول می کشد. درمان پی آر پی به شما کمک می کند بدون اتلاف وقت یا آسیب رساندن به بدن، بهترین ظاهر را داشته باشید.
PRP چگونه کار می کند؟
یکی از سوالات متداول در این زمینه تفاوت پی آر پی و پرکننده ها است. در این خصوص باید گفت که از فیلرها برای کاهش چین و چروک، جبران حجم صورت و ایجاد کلاژن جدید استفاده می شود.
روش پی آر پی نسبت به فیلرها برتری دارد زیرا تاثیر مثبتی در بهبود و بازسازی پوست ایجاد می کند. زیرا از عوامل بیولوژیکی فعال در خون انسان استفاده می کند که تأثیر زیادی بر متابولیسم بدن دارد.
با افزایش سن پوست طبیعی است. فیلرهای پوستی فقط بر روی پرکردن این چین و چروک ها تمرکز می کنند، اما روش پی آر پی ظاهر پوست را درخشان و جوان می کند.
علاوه بر این، فیلرها بیشتر بر روی از بین بردن خطوط و چین و چروک ها و افزایش حجم کلی تمرکز دارند، در حالی که PRP بر افزایش طراوت، افزایش طبیعی در محل و بهبود یا نرم شدن پوست تمرکز دارد.
همچنین برخلاف فیلرها که نتایج فوری و کمتر دائمی دارند، اثرات پی آر پی تدریجی و طولانی مدت است. به همین دلیل است که اثر بلافاصله قابل مشاهده نیست. در عوض با افزایش تدریجی ظاهر می شوند.
مزایای درمان موثر پی آر پی چیست؟
این یک فرآیند بی خطر است
در روش پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت از خون فرد گرفته می شود، پس از جداسازی پلاکت ها بدون زحمت با استفاده از سوزن در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این روش یک تکنیک غیر جراحی و بسیار ساده و کم تهاجمی است.
این سریعترین روش است
از آنجایی که این روش غیر جراحی است، بسیار سریع است و تنها 30 دقیقه طول می کشد. در روش پی آر پی، فاکتورهای التیام و رشد فعال می شوند و باعث می شوند پوست دوباره حجیم شود و ظاهر و بافت آن بهبود یابد. از آنجایی که بدن شروع به تولید کلاژن طبیعی در ناحیه تحت درمان می کند، نتایج پس از چند هفته قابل مشاهده است و اثرات آن به مرور زمان افزایش می یابد.
همچنین بخوانید : به سراغ پوست کجا برویم؟
اثرات طولانی مدت دارد
درست است که روش پی آر پی بسیار سریع است و اثرات آن تدریجی است اما تاثیر طولانی مدت دارد. اگر مراحل درمانی توصیه شده توسط یک متخصص مورد اعتماد را دنبال کنید، اثرات این درمان حدود 18 ماه یا بیشتر باقی خواهد ماند.
نمی تواند باعث آلرژی و واکنش های ایمنی شود
درمان PRP با تمرکز بر استفاده از فاکتورهای رشد در خون و بدن خود از قدرت های طبیعی بدن بهره می برد. بنابراین، هیچ واکنش منفی مشابه واکنش های مرتبط با پرکننده های مصنوعی وجود نخواهد داشت.
برای مشاهده نتایج به چند درمان PRP نیاز است؟
نتایج معمولاً در عرض یک ماه پس از جراحی قابل مشاهده است و پس از جراحی همچنان قابل مشاهده است.
از آنجایی که درمان پی آر پی با فرآیندهای بازیابی طبیعی بدن هماهنگ است، تحریک تدریجی و تسریع روند تجدید مدتی طول می کشد. همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های مثبت این روش سرعت آن است، بنابراین تکنیک پی آر پی زمان زیادی نیاز ندارد و به راحتی در کمتر از یک ساعت قابل انجام است.
این در حالی است که سایر درمان های تهاجمی روزها و هفته ها طول می کشد. شایان ذکر است که درمان پی آر پی به شما کمک می کند در کمترین زمان ممکن و بدون کوچکترین عارضه به بهترین ظاهر پوست خود برسید. پس از انجام این روش لازم است کمی صبور باشید تا تاثیر مثبت آن را در ظاهر پوست مشاهده کنید.
ضمناً به یاد داشته باشید که در صورت عدم مشاهده عارضه، به تعویق انداختن جلسه توصیه نمی شود و در صورت نیاز به جلسات بیشتر، باید سه ماه فاصله بین جلسات رعایت شود.
همچنین بخوانید : روش تزریق فی چیست؟
ملاحظات قبل از درمان PRP چیست؟
حداقل از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مانند نور خورشید در طول درمان خودداری کنید و از ضد آفتاب با SPF بالای 30 درصد استفاده کنید.
از آسیب های غیر ضروری پوست مانند اپیلاسیون یا برنزه کردن اجتناب کنید.
اگر بیماری های پوستی، سرطان پوست، اختلالات خونی و ناهنجاری های پلاکتی دارید یا با داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی درمان شده اید، درمان PRP توصیه نمی شود.
عوارض جانبی روش پی آر پی یا پلاکت تراپی چیست؟
همانطور که گفتیم روش پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) کاملا بی خطر بوده و خطر بروز واکنش یا واکنش آلرژیک به مواد تزریقی وجود ندارد. اما مانند هر درمان دیگری، پوست ممکن است کمی قرمز یا ملتهب و متورم شود.
حساسیت پوستی خفیف تا متوسط، قرمزی و تورم ناحیه تحت درمان به مدت 12 تا 24 ساعت. در صورت لزوم می توانید از کمپرس یخ یا سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.
مدت زمان بهبود عوارض جانبی PRP به میزان درمان و تغییرات فردی در بدن بستگی دارد. به طور متوسط ​​بهبودی بین 3 تا 4 روز طول می کشد، اما گاهی اوقات بیمار در عرض 1-2 روز بهبود می یابد یا بهبودی تا 7 روز به تاخیر می افتد.
ملاحظات بعد از درمان PRP چیست؟
حداقل تا 48 ساعت پس از درمان، از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، عطرها یا کرم‌های روغنی و همچنین آن‌هایی که حاوی مواد مؤثره مانند رتینول، اسید گلیکولیک و ویتامین C هستند، خودداری کنید.
در طول روز، از SPF وسیع الطیف حداقل 30+ استفاده کنید و از نور غیر ضروری خورشید خودداری کنید.
24 تا 48 ساعت پس از درمان از ورزش، شنا یا سایر فعالیت‌های تولید گرما خودداری کنید.
از اپیلاسیون یا سایر درمان های پوستی در نواحی بهبود یافته خودداری کنید.
ناحیه تحت درمان ممکن است خشک و پوسته پوسته شود و در صورت لزوم، لایه برداری ملایم می تواند به حذف پوست مرده کمک کند.
تگ های مرتبط با این مطلب : ,
امتیاز : 3 | امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 |
چهارشنبه 18 آبان 1401 | 19:15

آخرین پست ها :
  • آهنگ جدید سیامک عباسی به نام «تو اومدی»
  • انواع خدمات مو در آرایشگاه های زنانه
  • آموزش زبان شخصی
  • مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
  • آهنگ جدید سینا پارسیان به نام «به مستی شب سپری شه»
  • سیستم بارکد خوان چیست و چگونه کار می کند؟
  • آموزش ساخت کاربر در اکتیودایرکتوری | ساخت و مدیریت User در AD
  • 5 دلیل اصلی که قهوه ساز قهوه تولید نمی کند
  • کارکردهای تشخیصی در تخصص ارتوپدی: رادیولوژی
  • آهنگ جدید حمید عسکری به نام «انقده خوشگلی داری دلمو به آتیش میکشی»
  • چه می‌خواهید فالوور اینستا برای تبدیل شدن به چیست؟
  • تنها حیاتی چیزی می‌توانی درباره بیاموزی فالوور اینستاگرام
  • زبان بدن چیست؟
  • حقایق اساسی علت تپش قلب
  • آهنگ جدید مسیح و آرش Ap به نام «جاده»Musicdel | موزیکدل
  • کارتریج چیست؟
  • گفتار درمانی چیست؟ | چه زمانی به گفتار درمانی برویم؟
  • 8 نمره برای انتخاب عنوان مطلب
  • آهنگ جدید کسری زاهدی به نام «من دوست دارم آره این کل حرفمه»
  • جستجو برای معلمان واجد شرایط
  • صفحات ديگر :
    هرگونه کپی برداری تنها با کسب اجازه از مدیر وبلاگ مجاز است