تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
زبان بدن چیست؟
عمومی
زبان بدن چیست؟
مرتبط با موضوع : | نویسنده : نوید نیوز | تعداد بازديد : 75



همه باید در زندگی با سیگنال های غیرکلامی آشنا شوند، زیرا نه تنها خودش از این سیگنال ها استفاده می کند، بلکه افراد دیگر نیز با آنها ارتباط برقرار می کنند. زبان بدن سیگنال های غیرکلامی و فیزیکی است که ما برای انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران از آن استفاده می کنیم. به گفته کارشناسان، این سیگنال ها بخشی جدایی ناپذیر از ارتباطات روزانه ما هستند، ما هر روز ساعت های بی شماری را صرف رمزگشایی از حرکات و رفتار افراد دیگر می کنیم. زیرا ما باید بفهمیم که مردم چه چیزی می خواهند به ما بگویند. یا آنچه بر ما دارند بر اساس حرکاتشان. انجام این کار همیشه آسان نیست. به خصوص اگر فرد شهودی نباشید. مواقعی وجود دارد که می خواهید احساسات درونی خود را پنهان کنید. در این صورت باید حرکات خود را کنترل کنید تا کسی متوجه آنچه در سر شما می گذرد نباشد. هنگام صحبت با استفاده از زبان بدن، تمام اندام ها و عضلات درگیر می شوند. از صورت گرفته تا حرکت انگشتان پا و وضعیت بدن. دانشمندان بر این باورند که زبان بدن 80 درصد از آنچه را که می خواهیم بگوییم را منتقل می کند. در حالی که آنچه ما می گوییم 20 درصد آنچه را که واقعاً منظورمان است، می رساند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که زبان بدن نقش مهمی در برقراری ارتباط دارد. و بنابراین در این مقاله شما را با زبان بدن آشنا می کنیم.

آیا داشتن زبان بدن مضراتی دارد؟

زبان بدن علاوه بر مزیت هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، می تواند مشکلاتی نیز داشته باشد. زبان بدن می تواند حقیقت درونی شما را آشکار کند و این می تواند برای شما مضر باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید چیزی را از کسی پنهان کنید، نمی توانید آن را با کلمات بیان کنید، اما چهره شما می تواند به شما بگوید. اگر نمی توانید بدن خود را کنترل کنید، می توانید سیگنال های منفی ارسال کنید. اگر در طول مصاحبه شغلی با کارفرمای خود روبرو نشوید و به دلیل استرس نتوانید رفتار خود را کنترل کنید، احتمالاً شغل از دست خواهد رفت. زبان بدن شکل قدرتمندی از ارتباط است، بنابراین هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید. از آنجایی که زبان بدن یک ارتباط غیرکلامی است، نمی توان بیش از حد به آن اعتماد کرد. استفاده از بدن در مجالس بزرگ مانند مجالس مجاز نیست. به طور کلی زبان بدن بد را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

زبان بدن می تواند شما را کنترل کند و چیزهایی را به دیگران نشان دهد که ممکن است بخواهید بگویید یا نخواهید.

روشی که بدن خود را حمل می کنید می تواند به دیگران بگوید که دارید دروغ می گویید یا چیزی را پنهان می کنید.

گاهی ممکن است بدن شما به طور غیرارادی واکنش نشان دهد و این واکنش ممکن است متفاوت از حقیقت شما تفسیر شود.

اما داشتن یک مرور کلی سریع از فواید زبان بدن ضرری ندارد.

حالت های ساده بدن می تواند معنی زیادی داشته باشد و راهی عالی برای انتقال احساسات خود به دیگران بدون نیاز به تلاش کلامی است. به عنوان مثال، اگر عصبانی هستید، دست های خود را روی هم می گذارید، اما زمانی که خوشحال هستید، احتمالاً بازوهای شما آزاد و ریلکس هستند.

زبان بدن می تواند ابزاری مثبت و موثر در تجارت باشد و در مذاکرات و جلسات از آن استفاده شود.

کاربردهای مثبت اصلی زبان بدن چیست؟

وقتی از بدن خود استفاده می کنیم، می دانیم که کسی دروغ می گوید، خوشحال است، نگران است، عصبانی است، می ترسد یا چیزی را از ما پنهان می کند. زبان بدن عبارت است از استفاده از حرکات بدن، صورت و دست ها هنگام صحبت کردن و شفاف کردن افکار خود برای دیگران. همچنین، زبان بدن باعث می‌شود دیگران راحت‌تر حرف شما را بفهمند. زبان بدن ایجاد می کند:

در کسب و کار خود موفق خواهید بود.

اگر کارآفرین هستید یا جلسات و مذاکرات مدیریتی زیادی انجام می دهید، درک زبان بدن در فرآیند کسب و کارتان بسیار مهم است. تشخیص زبان بدن یک فرد و تطبیق صحیح آن می تواند باعث ایجاد یا شکستن یک معامله شود. به عنوان مثال، در یک جلسه فروش با مشتری، مدام در مورد محصول و ویژگی های آن صحبت می کنید و متوجه واکنش های بدن مشتری نمی شوید. اگر به زبان بدن مشتری گوش دهید، متوجه می شوید که دست های مشتری بسته است، پاهایش به زمین می خورد و نگاهش به سمت شما به این معنی است که حرف های شما تاثیری روی مشتری ندارد و مشتری خسته و پرخاشگر است. . در نتیجه شغل خود را از دست می دهید. یادگیری نحوه تشخیص زبان بدن می تواند در طول مکالمات کاری به شما کمک کند. درک زبان بدن شخص دیگری می تواند شما را به پیروزی در جلسات کاری سوق دهد، برای مثال، زمانی که زبان بدن مشتری به بخشی از صحبت های شما در مورد قیمت یک محصول واکنش منفی نشان می دهد، می توانید قیمت ها و بسته های تخفیف را مدیریت کنید.

از درگیری ها و مشاجرات احتمالی خودداری کنید.

نوع خاصی از زبان بدن وجود دارد که هنگام عصبانیت یا ناراحتی از آن استفاده می کنیم. با یادگیری حرکات بدن و معانی آنها در هنگام عصبانیت می توانید تشخیص دهید که شخص مقابل شما چه زمانی عصبانی یا ناراحت است. اگر درک خوبی از زبان بدن زهراشیراحمدی انسان داشته باشید، می توانید از هرگونه درگیری کلامی و فیزیکی بالقوه اجتناب کنید.

دنیا را بهتر خواهید دید.

بیایید با یک مثال شروع کنیم. آیا تا به حال چیزی را خواسته اید و آن را همه جا دیده اید؟ مثلا تصمیم گرفتید یک مدل ماشین بخرید و تا زمانی که این ماشین را نخرید همه جا آن را می بینید. آیا از زمانی که شما تصمیم به خرید آن دارید، افراد دیگری این خودرو را خریده اند؟ البته نه، اما تصور شما این است که چون به او قول ماشین دیگری داده اید، او همه جا به دنبال این ماشین می گردد و بنابراین شما این ماشین را همه جا می بینید. همین اتفاق در مورد زبان بدن نیز رخ می دهد. در مکالمات روزمره اتفاقات زیادی می افتد که ما از آنها بی خبریم. در 30 دقیقه افراد می توانند بیش از 800 سیگنال غیرکلامی را برای اطرافیان خود ارسال کنند. بنابراین، با یادگیری زبان بدن خود، می توانید به مغز خود بگویید که به دنبال آنچه می خواهید بگردد. وقتی شروع به یادگیری زبان بدن خود کنید، دنیا را بهتر خواهید دید.

 

با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید.

اکثر مردم فقط به آنچه می گویند فکر می کنند، نه اینکه چگونه آن را می گویند. یادگیری زبان بدن به شما کمک می کند تا با مردم ارتباط بهتری برقرار کنید زیرا مهارت های ارتباطی و تأثیرگذاری شما را گسترش می دهد. اگر بتوانید حرکات کوچکی را که طرف مقابل انجام می دهد درک کنید، متوجه می شوید که واقعاً چه می گوید و این منجر به ارتباط با دیگران می شود. همچنین می توانید از زبان بدن برای افزایش قدرت پیام کلامی خود استفاده کنید.

شما شخصیت خود را بهبود می بخشید.

با مطالعه زبان بدن، می توانید شخصیت خود را بهتر درک کنید، مانند اینکه هنگام صحبت چگونه ژست می گیرید، دیگران شما را چگونه درک می کنند و در مورد شما چه می گویند. هنگامی که شروع به یادگیری زبان بدن کنید، نسبت به بدن خود آگاهی بیشتری خواهید داشت. یعنی شما متوجه می شوید که هنگام صحبت چه حرکاتی انجام می دهید، چه حرکاتی را باید انجام دهید یا به طور کلی چه قسمتی از بدن شما بیشتر درگیر است. به عنوان مثال، زمانی که با فردی که دوستش نداریم، ملاقات می کنیم، معمولا دست و پاهای خود را روی هم می زنیم تا از نزدیک شدن آن فرد به ما جلوگیری کنیم. به این رفتار انسداد کلامی می گویند. دانستن زبان بدن به شما کمک می کند به بدن خود توجه کنید و بتوانید آن را تغییر دهید.

نکته مهم دیگر این است که اگر با زبان بدن آشنایی دارید، می توانید از آن برای تاثیرگذاری بر احساسات خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کمی افسرده، تنبل یا خسته هستید، می توانید با ایستادن و کشش یا به اصطلاح محافظت از سینه و سر خود از زبان بدن قدرت در ارتباطات خود استفاده کنید. این کار را به مدت 2 دقیقه انجام دهید. با این کار انرژی از دست رفته شما برمی گردد و احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. با درک زبان بدن خود، نه تنها می توانید تأثیر مثبت تری بر دیگران داشته باشید، بلکه می توانید آن تأثیرات را بر خود نیز تجربه کنید.

آیا اعضای بدن واقعا آموزنده هستند؟

ممکن است فکر کنید که احساسات شما فقط از طریق چهره شما منتقل می شود، اما کاملاً در اشتباه هستید. هر عضوی از بدن در نشان دادن یا پنهان کردن آنچه در ذهن و قلب اتفاق می افتد نقش دارد. مهم است که بدانید چگونه حرکات بدن خود را کنترل کنید و بر هر یک از آنها مسلط شوید. در اینجا به طور مختصر نقش هر عضو بدن در زبان بدن را توضیح خواهیم داد. پس از خواندن این بخش، درک بهتری خواهید داشت که چگونه حرکات بدن به ظاهر کوچک می تواند احساسات شما را آشکار کند. به خاطر داشته باشید که دنیای زبان بدن بیش از یک مقاله متنی است، بنابراین باید کتاب یا دوره های ویدیویی در این زمینه مطالعه کنید.

حرکات سر زبان بدن است

ابتدا به سراغ مو می رویم. مو چیزهای زیادی در مورد وضعیت عاطفی افراد می گوید. برای مثال، اگر استرس دارید، حتی ممکن است فراموش کنید موهایتان را برس بزنید. وقتی مردم در نگاه اول شما را می بینند، می دانند که حال شما خوب نیست. موهای مرتب نشان دهنده رضایت است، اما اگر آن را ندارید، فکر نکنید که مشکل حل شده است، زیرا در اینجا چین و چروک های روی پیشانی به جای شما صحبت می کنند.

وقتی صحبت از چشم ها می شود، واقعاً نمی توانید برای کنترل زبان چشم خود کار زیادی انجام دهید. چشم ها همیشه بلندتر از زبان صحبت می کنند. چشمان شما بسیاری از احساسات درونی شما را آشکار می کند و به عنوان پنجره ای به روح شما با دیگران صحبت می کند. نکته اصلی این است که هنگام نگاه کردن تعادل خود را حفظ کنید. نگاه کردن به مدت طولانی در طول مکالمه می تواند باعث ناراحتی شود. اگر اصلاً نگاه نکنید، طرف مقابل احساس می کند که علاقه ای به صحبت با او ندارید. بنابراین سعی کنید استفاده از چشمان خود را متعادل کنید.

بینی تاثیر چندانی بر زبان بدن ندارد، اما برخی از افراد وقتی احساس عصبانیت می کنند ناخودآگاه بینی خود را باز می کنند تا هوای بیشتری دریافت کنند. علاوه بر این، لمس بینی همیشه در زبان بدن معنای خاصی دارد. به طور کلی، اجزای صورت شما نقش مهم تری در انعکاس آنچه در ذهن شماست ایفا می کنند.دوره لتلاین  زبان  بدن زهرا شیراحمدی از این قسمت ها می توانید احساس و تفکر دیگران را درک کنید. مهمترین قسمت های صورت شما عضلات اطراف چشم و دهان شما هستند، کوچکترین حرکات می تواند روی دیگران تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، وقتی می خواهید ترس خود را پنهان کنید، کمی عقب کشیدن عضلات اطراف دهان نشان می دهد که از درون می ترسید.

شما می توانید زمانی که غمگین یا ترسیده اید، یا زمانی که می خواهید دروغ بگویید، دروغ بگویید. بنابراین اگر برای مدتی تمایل به دراز کشیدن دارید، سعی کنید عضلات چشم خود را کنترل کنید. اگر چاره ای ندارید، باید چهره خود را کنترل کنید تا دروغ هایتان کشف نشود. مثلاً به دوستتان بگویید که مدل موهای جدید او را دوست دارید حتی اگر فکر می کنید زشت است، اما سعی کنید صادق باشید. حرکات دهان نیز می تواند در انتقال احساسات نقش داشته باشد. به عنوان مثال، جویدن لب پایین نشان می دهد که فرد دچار اضطراب، ترس یا سردرگمی است. خنده افراد همچنین می تواند واقعی باشد یا برای بیان شادی کاذب، خجالت یا سردرگمی استفاده شود. در مورد چانه و گردن هم همینطور. تغییر شکل چانه نشان دهنده سرسختی است. صاف کردن گردن نیز نشان دهنده اعتماد به نفس و اعتماد به نفس بالای شماست.

 

 

تگ های مرتبط با این مطلب : ,
امتیاز : 3 | امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 |
سه شنبه 21 شهريور 1402 | 10:36

آخرین پست ها :
  • آهنگ جدید سیامک عباسی به نام «تو اومدی»
  • انواع خدمات مو در آرایشگاه های زنانه
  • آموزش زبان شخصی
  • مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
  • آهنگ جدید سینا پارسیان به نام «به مستی شب سپری شه»
  • سیستم بارکد خوان چیست و چگونه کار می کند؟
  • آموزش ساخت کاربر در اکتیودایرکتوری | ساخت و مدیریت User در AD
  • 5 دلیل اصلی که قهوه ساز قهوه تولید نمی کند
  • کارکردهای تشخیصی در تخصص ارتوپدی: رادیولوژی
  • آهنگ جدید حمید عسکری به نام «انقده خوشگلی داری دلمو به آتیش میکشی»
  • چه می‌خواهید فالوور اینستا برای تبدیل شدن به چیست؟
  • تنها حیاتی چیزی می‌توانی درباره بیاموزی فالوور اینستاگرام
  • زبان بدن چیست؟
  • حقایق اساسی علت تپش قلب
  • آهنگ جدید مسیح و آرش Ap به نام «جاده»Musicdel | موزیکدل
  • کارتریج چیست؟
  • گفتار درمانی چیست؟ | چه زمانی به گفتار درمانی برویم؟
  • 8 نمره برای انتخاب عنوان مطلب
  • آهنگ جدید کسری زاهدی به نام «من دوست دارم آره این کل حرفمه»
  • جستجو برای معلمان واجد شرایط
  • صفحات ديگر :
    هرگونه کپی برداری تنها با کسب اجازه از مدیر وبلاگ مجاز است